Många byten

Igår var jag hos A-K och tränade. Red igenom LA:3 och det kändes sådär.... Windy ville inte riktigt slappna av och vi fick inget flyt. Fick lite tips på hur jag skulle tänka i serpentinerna i galopp. Vänster funkar bra men i höger byter hon. Fick många fina byten men det var ju inte det jag skulle ha. Efter många försök så lyckades vi i alla fall få till höger förvänd galopp.
A-K försökte sälja på mig en häst hon har i stallet... hon tycker jag ska ha en med mer motor. Men hon var i alla fall tvungen att erkänna att Windys högergalopp var riktigt trevlig nu och att hon är lydig för fattningarna.

Idag tog vi en lugn tur i skogen, Windy hade nog träningsvärk. Galopperade dock lite och var tvungen att testa bytena... ;-) Och hon byter faktiskt för mina hjälper nu, åt båda hållen! Inte varje gång men ibland får vi till det. Hmphhhh säger hon och så byter hon. Duktiga tjejen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0