Jag erkänner - jag är en dålig bloggare

Men ingen är väl sämre än att man kan bli bättre. Ska försöka skriva lite mer frekvent...

Igår fick jag äntligen en reservplats på Lisa-träningen. Det var varmt och skönt och vi var på utebanan. Trodde Windy skulle bli loj av värmen men hon var inte så påverkad.
Vi fick börja värma upp i alla gångarter. Jag red på framåt för att få Windy att gå på i traven som alla har tjatat om sista tiden. Då säger Lisa istället att jag ska ta det lugnt och vips så har jag en avslappnad och fin häst. Galoppen tyckte Lisa var mycket bättre än sist och att hon även var trevlig i övrigt.
Sen red vi bakdelsvändningar. Det gick ganska bra och jag fick öva mycket på att verkligen känna bakdelen och se till så att hon inte gick iväg med bakdelen.
I traven red vi skänkelvikningar både på medellinjen och diagonalen, även de har blivit bättre!
På det stora hela är jag jätte nöjd! Windy skötte sig bra, jobbade på utan några större protester och allt flöt på.

Hoppas, hoppas, hoppas att jag kan få tid för Lisa igen om två veckor. Då ska vi jobba vidare med galoppen.


Kommentarer
Postat av: Lina

Jag trodde nästan att du hade lagt av...

2010-06-05 @ 22:53:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0