Härliga pärlan

Det var en blöt häst jag hämtade på betet idag. Men jag tog först svettskrapan, sen torkade med handduk och så fick hon stå med fleecetäcke en stund. Sen var hon så torr så jag kunde lägga på sadel.
Vi red ner till paddocken, det var rätt blött och tungt så det blev inget jätte långt pass. Men hon skötte sig bra och gick på framåt - var rädd att hon skulle vara lite betestrött.
Jobbade vidare med att få henne uppmärksam och på hjälperna. Beslutsamheten som Lisa tvingade fram hos mig gör underverk. :) Det är så härligt att rida! :D
Nu har jag anmält mig till Blå Hästen cup i Ljungby 1/8. Det är LB:3 och LA:3. Så nu får vi kämpa på om vi ska fixa det. Hoppas att det blir Lisa-träning nästa onsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0