Betessläpp

Idag släppte vi stona på bete! Jag hade kameran i högsta hugg men det gick väldigt lugnt till, så inga roliga bilder blev det... :(



I onsdags tränade vi för Lisa igen. Vi började med att trava över bommar på volt. Första gången stannade Windy och tyckte de var lite läskiga men sen gick det bättre. Det är svårare än man tror att rida mitt över, hålla takten, formen och bjudningen. Men det gick riktigt bra. Det häftigaste var när jag satt ner och vi fick bra flyt över bommarna, blev nästan lite passage-känsla. Sa till Lisa: Den här traven vill jag alltid ha! :) Det kan du också sa Lisa...
Sen var det dags för galopp över bommar. Lisa sa att det kanske var lite överkurs men att vi skulle försöka och se hur det gick. Men det gick riktigt bra, tog några gånger innan hon kom på hur hon skulle göra. Men sen kortade hon upp sig lite och vi fick en bra galopp efter bommarna också.

Därefter jobbade vi i nersutten trav med att få henne att fokusera och lyssna. Mycket fram och tillbaka och lite fattningar. Hon var fin i det arbetet också.

Som avslutning skulle vi trava på fyrkanten men då var Windy trött och bråkade en del. Till slut gick det bättre i alla fall och vi avslutade. På det hela ett roligt och bra pass!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0