Utskällning

Igår var det träning för Lisa och det gick väl sådär. Windy gick och sölade så först trodde Lisa hon var halt. Men när hon väl tog i gick hon rent. Hon var inte på alerten igår och jag fick mycket skäll av Lisa... Men hon hade rätt i det hon sa så det är bara att se glad ut och försöka göra något åt det. Bla så måste både jag och Windy bli snabbare i våra reaktioner och som vanligt är jag för snäll i min ridning. Lättar lite på handen, lättar lite i sitsen osv.
Efter var både Windy och jag rätt möra efter en timmes träning i solen.

Igår fick hon vila och idag tog jag tag i mitt nya liv, min nya, bestämda ridning. :) Gjorde som Lisa sagt - gav en hjälp, lyssnade hon inte så gjorde jag en gång till (vilket var en gång för mycket) och lyssnade hon inte då så PANG! Började redan i skritt på lång tygel och såg till att hon skrittade på framåt och sedan så fort jag tog tygeln så var det i form som gällde, inget halvbra eller kompromissform som jag är bra på utan en bra form. I skritt funkade det bra och så småningom i trav också. Man får ryta i och bli lite arg på henne. Jobbade också på att inte lätta i sätet och i handen, särskilt i övergångar som jag försökte rida mycket. Hon gjorde fina halter på tygel och tycker jag fick till det ganska bra. :) Rom byggdes ju inte på en dag men nu ska jag försöka vara konsekvent med detta och inte kompromissa så hoppas jag att vi kan visa Lisa bättre ridning om två veckor.

Kommentarer
Postat av: Lina

Go Jenny....go Jenny..!

2010-07-23 @ 23:13:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0