Stackars Windy

Idag möttes jag av sex hästrumpor i hagen. Alla hästarna stod vända mot regnet och blåsten. Windy var genomblöt och genomfrusen - stackarn... :( Jag tog in henne och torkade och la på fleecetäcke.
Passade på att städa lite i sadelkammaren medans hästen stod på tork och värmning. :)
Hade tänkt rida i paddocken idag men kändes inte så lockande på en frusen häst och i en blöt paddock. Så det fick bli en tur i skogen idag med.
Jag red på som igår med krav på form och eftergift hela tiden och på bra övergångar. Skritten är super nu, hon går i form, är eftergiven och går fram. Hon var lite spänd i traven emellanåt men mot slutet när vi nästan var hemma gick det bättre.
La på henne ett regntäcke så nu hoppas jag inte hon fryser mer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0