Jag är nog inte riktigt klok

För lite galen måste man ju vara när man ger sig ut med släp i det här väglaget. Men Lisa-träningen hägrade så vi gav oss iväg. Halt var det och när vi sett två bilar i diket innan vi ens var halvvägs började man ju undra vad man gett sig in på.
Väl framme hos A-K hade hon inte skottat planen utanför ridhuset så jag körde fast. :( Hjälpte inte ens att koppla av släpet. Trodde ett tag att jag skulle få stå där tills det blev vår. Men med lite putthjälp kom jag loss och en snäll man körde upp släpet för backen.
Det började ju inte så bra men väl upp i sadeln var det bara att rida på.
Windy tramsade lite på framridningen men kändes helt ok. Sen var det jobb med galoppen som gällde. Fick fatta från skritt, rida ungefär ett varv på volten, bryta av till skritt, göra en bakdelsvändning och sen samma sak i andra varvet. Kul övning! Och galoppen till höger blev riktigt bra till slut och även vänster lossnade ganska bra. Jag måste bara våga hålla i lite och inte släppa iväg henne i fattningen och låta henne bli lång. Lisa har verkligen öga för sånt där och ser svagheterna direkt. Ska också öva upp "snabbheten", att hon ska svara direkt på mina hjälper och att jag måste förekomma henne och aktivera henne.

Väl hemma  i stallet igen ringde Maria och undrade om jag ville vara med på Lisa-träningen nästa onsdag i Bergunda. Klart jag VILL men ekonomiassistenter är ju inte direkt överbetalda tyvärr. Jag behöver en sponsor!! Någon?? ;-)

Dagens citat: "Alla har ögonbrynor", Amanda 4 år

Kommentarer
Postat av: Lina

Det var en fruktansvärt dåligt underhållen stallplan.... Om du ska dit en annan gång så lovar Olof att du får låna traktorn!!!

2010-01-20 @ 22:32:19
Postat av: Jenny

Ja det vore nåt att komma dit med traktor! Men jag hoppas jag får tid i Bergunda istället! Och hoppas att snön försvinner snart!

2010-01-21 @ 08:11:07
URL: http://virvelwindy.blogg.se/
Postat av: Lina

Du gjorde en "Lina" mao, fast jag kom ju inte iväg med hästen så han fick sova över hos Sofia...

Hoppas det blir vår snart!

2010-01-22 @ 10:37:46
URL: http://www.nogg.se/boarydstorp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0