Yes! Äntligen fick vi lite lön för mödan



Igår var det tävlingsdebut 2010. Windy har känts fin sista tiden men det har ju mest gått att rida i skogen så det har inte blivit så mycket träningsridning. Så då kändes det bra att börja med en klubbtävling.

Först red vi LB:1. Windy var lite seg i traven och springig i galoppen så den blev obalanserad och vi fick ett avbrott. Slutade på 60 %.

På framridningen inför LA kändes hon inte på topp, lite motsträvig och okänslig. Inne på banan var hon dock helt ok i travarbetet, trampade på lite bättre än i LB:n. Och galoppen var lugnare och mer balanserad och vi klarade båda förvända galopperna. Men denna gången var hon lite tittig och skyggade ett par gånger.  Och så klantade jag mig och glömde bort vägen... Så jag trodde inte på någon placering men vi kom faktiskt tvåa och fick rida ärevarv! Kul att få lite lön för mödan.
Men som vanligt är jag inte nöjd, för jag vet att vi kan bättre... Men för några år sedan var det bara en dröm att rida LA, nu har jag faktiskt tagit en placering i min andra start. Så lite nöjd måste jag ju få vara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0