Kür

Igår red vi kür - till Hemglass-melodin... ;) Mitt i skogen med ett rådjur som publik. Lite lustigt att galoppera i skogen till tonerna från glassbilen. Ha ha!
Windy var pigg som bara den och ville helst bara ånga på. Blev lite hängig på bettet men jag kämpade på så gott det gick. Vi jobbar mycket med galoppen och fattningar och hon börjar stärka sig.
I tisdags red jag på vår provisoriska volt och tränade också då mycket galopp. Red enkla byten och lite lätt förvänd. Hon var seg i början men blev piggare mot slutet. Hon behöver lite tid att komma igång i kroppen.

Fick sms från Frida igår som undrade om jag vill vara med och träna för Nina Bengtsson 11 mars. Klart jag vill! Men det kostar ju en del, får väl ge det till mig själv i födelsedagspresent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0