Jag är nog för gammal för att rida barbacka

Efter söndagens lilla fadäs får jag nog rida med sadel i fortsättningen. Lat-Jenny skulle ut och skritta lite på bus-Windy och orkade inte sadla. Tänkte att en barbacka tur kunde ju vara mysigt, man landar ju dessutom mjukt i snön om man åker av. Sagt och gjort... Jag tar pallen, svingar mig upp (läs kravlar) och ..... pang så ligger jag på backen. Och ingen mjuk snö var det på landningsstället heller... Windy tyckte nog det var lite läskigt utan sadel så hon sparkade bakut. Men hon ångrade sig nog lite sen, för hon kom fram till mig och buffade på mig med mulen. Precis som hon skulle säga förlåt... jag blev lite mörbultad och sur så det fick bli en promenad istället.

Idag ska jag dock se om jag kan komma ut och skritta en runda... MED sadel! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0