Hur ska det här sluta?

I lördags smet Windy och Daime ut från hagen och hälsade på hästarna på lösdriften lite. Och i söndags hade Windy återigen lyckats ta sig ut från hagen och gett sig ut på lite äventyr.
I måndags fastnade hon med frambenet i eltråden och igår rullade hon fast i boxen. Nu får det vara nog med hyss! Annars blir det snickeboa! ;)

Igår var vi hos A-K och tränade. Vi har ju inte kunnat träna ordentligt på ett bra tag och det känndes... Windy hängde på bettet och var inte så samarbetsvillig. Dessutom nöjer sig A-K inte med någon unghästform längre :) utan vill ha en lite mer komprimerad Windy. Så jag fick rida för kung och fosterland. När hon väl släppte till var det en mycket fin, "dansande" pärla men för det mesta kändes det mer som viljornas kamp. Det blev mycket jobb i trav och bara lite galopp på slutet. A-K tyckte i alla fall att fattningarna blivit mycket bättre och vänstergaloppen var faktiskt bättre än höger. Hon var genomgående bättre i vänster varv. Vi behöver komma igång med lite seriös ridning nu känner jag.

Det var en trött häst och trött ryttare som begav sig hem. När allt var fixat och klart och jag bara hade luckan på släpet kvar att stänga hör jag hur det brakar till i stallet och Lina som ropar på mig halvt panikslagen. När jag kommer in ligger Windy ner i boxen och har rullat fast. :-O Såg otäckt ut, hon bara låg och tittade på oss... Som tur var låg hon mot boxdörren så vi kunde öppna den så hon fick lite svängrum och kunde ta sig upp. Hon såg lite stressad ut i sådär 5 sekunder, sen började hon buffa på mig och sparka med hoven och ville ha sin kvällskraft. Jag och Lina som trott att hästen höll på att dö kunde konstatera att den vanliga Windy var tillbaka. :D

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag tycker att det oftast är mkt lugnt i stallet - ibland är det liksom på tur att saker ska hända....

2010-02-17 @ 15:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0