Hala tyglar och pigg häst

Igår tänkte jag ge mina nya tyglar en andra chans. Efter att ha provat dem första gången bytte jag tillbaka till mina gamla som är lagade med häftpistol, gummiband och eltejp... men vad gör man inte för att rädda sina inridna favorittyglar? :) Men när jag nu investerat i nya får jag ju försöka rida in dem. Men med handskar på bara gled de, så efter halva turen tog jag av handskarna och det blev lite bättre. Jag rider ALDRIG utan handskar annars. Ska testa om de är mindre hala om jag har några andra handskar än de i skinn.

Windy var pigg och framåt igår, det är ju härligt men hon ville inte jobba. Gick och hängde i handen och jag fick inte loss henne riktigt... Dock lyckades jag rida fram en ganska bra vänstergalopp, som jag kunde samla upp och där hon gick på tygeln. Annars är det antingen väldigt samlat över tygeln, eller på tygeln i lite för högt tempo.

Väl hemma började det ösregna. Jag tänkte ta in Harley och pyssla lite med honom så han slapp regnet men han kom inte när jag skulle hämta honom så han fick vara kvar ute. Jag gosade lite med honom och de andra i hagen istället när det slutat regna. Han är så himla kelig och go!

Kommentarer
Postat av: fridan

vad är harley för en häst då?? :)



sv: kul att du ska träna för sara :D



mjo vi hittar ALDRIG en sadel som passar känns de som. isabell werth trivs jag bra i men vet inte om den ligger helt bra på kalle. pälsen var aningen uppruggad efter träningen igår :/ ska prova nån mer dag!

2010-08-26 @ 10:23:00
URL: http://kaloescha.blogg.se/
Postat av: fridan

ojj har hon en bebis? det visste jag inte att hon fått föl tidigare :D va kul!

2010-08-26 @ 17:55:06
URL: http://kaloescha.blogg.se/
Postat av: claudia

sv: vsg :)

allt väl?

2010-08-26 @ 21:36:33
URL: http://qlaudiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0