Duktiga pärlan

Jag är riktigt nöjd med både mig själv och pärlan efter gårdagens Lisa-träning. Det första Lisa sa när vi kom var: "Jag trodde aldrig jag skulle se er mer efter förra träningen, jag var ju rätt tuff mot dig..." Men vi har ju istället kämpat på och det har gett resultat. Redan efter framridningen tyckte Lisa det var stor skillnad mot innan och jag fick till och med en liten applåd. ;-) Sen rullade hon på fint i traven, red lite sidvärts och ökade traven lite. Galoppen funkade också helt ok. Fick fatta från skritt, galoppera en volt, vända upp rakt genom volten, bryta av till skritt och sen fatta ny galopp och göra samma sak i andra varvet. Till höger gick bra men till vänster så är vi båda svagare. Lisa sa att jag la mig ner i vändningen som om jag körde speedway. :D Så läxan till nästa gång är att träna vändningar i galopp.

I tisdags red vi en runda i skogen och helt plötsligt är det kor i en hage! Och Windy är ju livrädd för kor så jag har undvikit dem de senaste två åren. Men korna var lugna i hagen så jag satt av och ledde förbi henne och det gick riktigt bra. Hon var spänd och blåste upp sig men fick inte panik som hon fått tidigare.

Är väldigt nöjd med pärlan just nu!

Kommentarer
Postat av: fridan

mjo udden är väl för att de är lagtävling där :// alltid ska de va så långt!!



va kul att de gick så bra på träningen!!! skitkuL! :D när man får applåd av lisa ska man nog va nöjd hihi!

2010-08-05 @ 16:25:28
URL: http://kaloescha.blogg.se/
Postat av: sussi

ja det vill vi oxå..har ansökt till distriktet men man vet ju inte i år fick vi inte de datum vi sökt å de som fanns passade inte pga andra aktiviteter =(

2010-08-05 @ 21:08:13
URL: http://siouxzie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0