Nostalgi

Igår red jag bort mot sjön och red på vägar som jag red på mycket förr. Dock har jag bara varit där med Windy någon gång innan så hon var ganska spänd och tittig. Fick henne inte riktigt att lossna, lite emellanåt men det var många farliga stenar som distraherade henne... Jag var till och med nära att åka av en gång när hon kastade sig åt sidan rätt ut i terrängen för just en sten. :S Hade ju höga förväntningar efter senaste passet på banan då hon gick så bra, så blev väl lite besviken. Men det är ju också något vi behöver bli bättre på - att hålla fokus oavsett var vi är och vad som händer runt omkring. Jag kan tänka mig att sånt är lite extra svårt när man rider ledarstoet i flocken - hon är ju van vid att hålla koll.

Kommentarer
Postat av: fridan

ja , men om jag planerar rida runt sjön så ska jag säga till, för då kan vi ju slå följe :D



hehe när vi rider ut så har vi ingen fokus alls på dressyren. det är liksom mer bus och så!! och jag övar på att kunna rida kalle med lång tygel i alla gångarter och att inte ta i tyglarna när han hoppar för saker utan bara driva framåt :)

2010-08-11 @ 18:17:47
URL: http://kaloescha.blogg.se/
Postat av: fridan

hihi ja de är ju så olika, hästar är så olika! min hopptränare har sagt åt mig att rida såhär när jag rider ut, för att jag måste lära mig att få honom att gå fram och inte fjanta sig :D och det går faktiskt riktigt bra :)



ska du träna för lisa nästa ons??

2010-08-11 @ 21:02:07
URL: http://kaloescha.blogg.se/
Postat av: Evelina

Vad fin blogg du har :)!

2010-08-15 @ 12:07:34
URL: http://evelinablomqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0